Koncert Barto+ Demolka+ dj Cyklodol 87
7 czerwca (czwartek), godz. 20:00, Falanster
wjazd 15 zło
Sanktpetersburskie BARTO to obecnie jeden z najpopularniejszych alternatywnych zespołów w Rosji, grający przebojowe, taneczne electro z bardzo ostrymi społeczno – politycznie i obyczajowo tekstami. Nazwa zespołu pochodzi od nazwiska radzieckiej pisarki dla dzieci, Agnii Barto.
Wizytówką BARTO są mocne bity, syntetyczne brzmienia, zjadliwo – ironiczny żeński wokal Marii Lubiczewej oraz duża ilość wulgaryzmów:
„Wreszcie w nowoczesnej rosyjskiej muzyce pojawiła się wyemancypowana dziewczyna nazywająca rzeczy po imieniu. Każda szanująca się Rosjanka powinna mieć w domu płytę BARTO jako odtrutkę na swojego chłopaka, szefa i kolorową prasę” – mówi krytyk muzyczny Artiom Troicki, zwany „ojcem chrzestnym radzieckiego rocka” i „rosyjskim Johnem Peelem”.To właśnie on odpowiedzialny jest za eksplozję popularności zespołu, który jeździ dziś regularnie w trasy po całej Rosji – od Kaliningradu po daleką Syberię, i dzięki obiegowi internetowemu wszędzie ma już duże rzesze fanów i fanek.
Płytowy debiut BARTO ukazał się w niezależnej wytwórni Troickiego w 2007 roku – piosenki mieszające z błotem moskiewską korporacyjną młodzież i dzieci oligarchów bawiących się w drogich klubach sąsiadują tu z treściami w rodzaju „Anarchia i chaos! Paszoł w żopu Mickey Mouse!”. Moskiewscy electro – prowokatorzy i prowokatorki nabijają się z mody na lata 90-te („Chcę do dziewięćdziesiątych, tęsknie za bandytami/Z ogolonymi glacami, nieogolonymi jajami”) i uzależnienia od sieci („ I wiem na pewno, że kiedyś umrę/Lecz pozostanę jako kropka W Kontakcie Ru/ I wiem na pewno, że kiedyś umrę/Lecz pozostanę na Naszej Klasie Ru”), wieszczą rychły koniec korporacyjnych karier w stolicy (Kim będziesz jutro pracowniku biurowy?/Kierowcą trolejbusu, palaczem w kotłowni/Spójrz jak do twarzy ci w pomarańczowej kamizelce/Jutro wszystko chuj strzeli – nie zdążysz nawet mrugnąć okiem”) i opowiadają historie o gastarbeiterach z Tadżykistanu, pracujących na budowie moskiewskiego World Trade Center.
BARTO bierze udział w ulicznych protestach, współorganizowanych przez Artioma Troickiego, wraz z zaangażowanymi dinozaurami radzieckiego rocka DDT i TELEWIZOREM, oraz popularnym wśród młodzieży raperem NOIZE MC. Podczas akcji w obronie wycinanego lasu w podmoskiewskich Chimkach, Maria Lubiczewa wykonała przez megafon jeden z nowszych kawałków, przeciwko policji: „Jestem gotowa i ty też jesteś gotów/podpalać w nocy samochody mentów/To nasz życiowy wybór i przejaw dobrego smaku/wobec tych, dla których prawo stanowi śmieć”.
Gwiazdy sanktpetersburskiego electro przyjeżdżają do Polski po raz pierwszy. 5.06 zagrają w Warszawie, 6.06 w Krakowie, a 7.06 we Wrocławiu.
Группа Барто.- „КГБ”/ BARTO-KGB.
Новый клип (не для слабонервных…).
DEMOLKA to nowy projekt łódzkiej sceny alternatywnej. Duet tworzą: wokalistka i autorka tekstów Monika „DZIEWCZYNA RAKIETA” Cywińska (niegdyś jeden z głosów Mikrowafli), oraz kompozytor Grzegorz „PROCESOR PLUS” Fajngold (współtwórca i klawiszowiec 19 Wiosen, DJ Fagot i ostatnio muzyk Już Nie Żyjesz).
Ich muzyka stanowi połączenie elektronicznej ściany dźwięku, tanecznych melodii i nowofalowej histerii. Charyzmatyczna wokalistka z ekscentrycznym klawiszowcem, plus wizualizacje JUSTYNY ZET składające się fragmentów filmów sf i dokumentów popularno naukowych, zmieniają publiczność w androidy tańczące robot dance. Teksty osadzone w cyberpunkowych dystopiach są inspirowane fantastycznymi wizjami z nadchodzących czasów międzyplanetarnych kataklizmów. Opisują święto wiosny z plagą rakiet z Oriona, narodziny nowego nieziemskiego gatunku, ucieczkę istoty z laboratorium bezwzględnego instytutu, czy wreszcie kopulację stali. Futurystyczno-komiksowe dźwięki prosto z przyszłości, science-fiction electro punk.
Koncertową inicjację przeszli w marcu 2011. Ich występ był częścią trzeciej odsłony cyklu „Kosmopolitania”. Na przełomie kwietnia i maja 2012 wydali swoją debiutancką płytę DEMOLKA „Demolka’’ nakładem Oficyny Biedota. Producentem jej jest Kamil Łazikowski (CKOD, dj Methadone). Ostateczne testy nad materiałem przeprowadzane były w SOYUZ STUDIO w łódzkim Bajkonurze. W nagraniach gościnnie wzięli udział Ziut Gralak (Graal, Yeshe) i Aleksander Gemel (19 Wiosen).
STRONA ZESPOŁU: http://www.facebook.com/Demolkaduet
SINGIEL: http://oficynabiedota.bandcamp.com/album/demolka
TU KUPISZ ALBUM: http://oficynabiedota.8merch.com/demolka_demolka-id287
FRAGMENT KONCERTU: http://www.youtube.com/watch?v=7_WaWqXvZwY
DJ CYCLODOL 87
Cyclodol to najpopularniejszy radziecki halucynogen lat 80-tych, dostępny w aptekach lek na chorobę Parkinsona. Dzieciaki na cyclodolowym tripie miały różowy odcień skóry i doświadczały uczucia nieważkości – wiele z nich, wierząc, że potrafią fruwać, rzucało się z okien i balkonów wysokich bloków.
CYCLODOL 87 to projekt didżejski obejmujący szeroki zakres radzieckiej i rosyjskiej muzyki – od lat 80-tych (new romantic, disco, nowa fala, punk i post punk), poprzez 90-te (acid, rave, rap) po najnowsze zjawiska (electro, drum’n’bass, industrial, goth, grime i inne). Rozpiętość gatunków jest bardzo szeroka – czasem można usłyszeć twist z lat 60-tych lub hard core’ową kaukaską lezginkę, jednak wszystkie kawałki są porywające do zabawy i mają specyficzne, nieporównywalne do niczego brzmienie.
Można będzie obejrzeć również fragmenty teledysków, radzieckich filmów i kreskówek. Pod ksywą PICUNDA 84 ukrywa się Konstanty Usenko, znany z takich zespołów jak SUPER GIRL ROMANTIC BOYS i 19 WIOSEN. Sety muzyczne będą promocją jego książki „Oczami radzieckiej zabawki”, antologii radzieckiego i rosyjskiego undergroundu, która ma się ukazać w październiku 2012 roku nakładem Wydawnictwa Czarne. Kawałki prezentowane na imprezie można potraktować jak ścieżkę dźwiękową – wiele tekstów piosenek przetłumaczonych zostało na język polski, a historie najważniejszych zespołów opisane zostały w najdrobniejszych szczegółach, na tle rosyjskich realiów i burzliwych zawirowań historycznych ostatnich trzydziestu lat.
myspace.com/cccptoy
http://czarne.com.pl/?a=2796